Obchodní podmínky mentorství Minerva 21
1. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto Obchodní podmínky mentorství MINERVA 21 („Podmínky“) upravují práva a povinnosti smluvních stran, Spolku MINERVA 21, IČO: 04315171, se sídlem: Vlastislavova 152/4, Nusle, 140 00 Praha 4, společnosti zapsané ve veřejném rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn.: L 63377 („Poskytovatel“ či „my“), a Vás jako osoby poptávající či čerpající služby Poskytovatele (dále jen „Klient“ či „vy“).
1.2 V případě potřeby se na nás můžete obrátit na adrese info@minerva21.cz, nebo na telefonním čísle: 732790258.
1.3 Naše vzájemná práva a povinnosti vyplývají z rámcové smlouvy o poskytování mentorských služeb, která je uzavírána zejména prostřednictvím výměny elektronických zpráv či webového formuláře a akceptace těchto Podmínek („Smlouva“). Nedílnou součástí Smlouvy jsou tyto Podmínky.
1.4 Smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Klientem se řídí Smlouvou, těmito Podmínkami a dalšími přílohami Smlouvy.
2. Vymezení pojmů
2.1 Vedle pojmů definovaných výše v těchto Podmínkách se uplatní následující definice:
a) „Ceník“ znamená standardní ceník Služeb Poskytovatele, sdělený Poskytovatelem či dostupný na webových stránkách Poskytovatele.
b) „Občanský zákoník“ znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
c) „Objednávka“ znamená konkrétní dílčí smlouva na poskytování Služeb v rámci Konzultace uzavřená na základě akceptované poptávky a uzavřené Smlouvy.
d) „Konzultace“ znamená poskytnutí Služeb v určitém čase a místě Mentorem.
e) „Služby“ znamenají služby mentoringu spočívající v alokaci nezbytných prostředků a kapacity Mentora pro Konzultaci, přípravě Mentora na Konzultaci a dále v poskytování konzultací v oblasti vzdělávací, motivační a terapeutické.
f) „Mentor“ znamená konkrétní pracovník Poskytovatele podílející se na poskytování Služeb.
3. Uzavření Smlouvy
3. 1 Uzavřením smlouvy potvrzujete, že přijímáte a souhlasíte s tím, že budete těmito Podmínkami, které tvoří Smlouvu uzavřenou mezi vámi a námi.
3.2 Není-li v těchto Podmínkách nebo před uzavřením Smlouvy stanoveno jinak, Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Každá ze smluvních stran je oprávněna Smlouvu vypovědět s okamžitou účinností, a to i bez udání důvodu, přičemž Smlouva skončí po ukončení poskytování Služeb dle všech aktuálně existujících Objednávek.
3.3 Souhlasíte s tím, že veškeré údaje Vámi poskytnuté v procesu uzavírání Smlouvy budou přesné a úplné informace a že tyto údaje budete neprodleně aktualizovat po jejich změně.
4. Objednávky a podmínky poskytování Služeb
4.1 V rámci komunikace s vybraným Mentorem máte možnost učinit poptávku na poskytování Služeb. Údaje v poptávce jste povinni vyplnit úplně a pravdivě.
4.2 Pro finalizaci poptávky jste povinni uhradit cenu poptávaných Služeb, a to některým ze způsobů aktuálně nabízených.
4.3 Pokud Vaši poptávku akceptujeme, včetně akceptace prostřednictvím Mentora, vzniká Objednávka, na jejímž základě bude docházet k poskytování Služeb. Pro každý případ poskytování Služeb je uzavírána nová Objednávka.
4.4 Podmínkou pro uzavření Objednávky je trvání Smlouvy. Objednávka se řídí těmito Podmínkami a Smlouvou.
4.5 Pokud konkrétní Konzultaci zrušíte alespoň 48 hodin před plánovaným termínem, umožníme Vám po dohodě s Mentorem stanovit nový termín Konzultace. Pokud ale zrušení provedete méně než 48 hodin před plánovaným termínem nebo neúčasti na Konzultaci Vám cenu Služeb nevracíme. V takovém případě je nevrácená částka použita na úhradu již poskytnutých Služeb, konkrétně na alokaci prostor a kapacity Mentora pro Konzultaci a přípravu Mentora na Konzultaci.
4.6 V případě vrácení ceny Služeb bude tato vrácena ve formě kreditu ve Vašem uživatelském účtu. Tento kredit můžete využít na čerpání dalších Služeb, nebo Vám na základě Vaší žádosti vrátíme částku odpovídající kreditu na Váš bankovní účet, a to do 14 dní od přijetí žádosti.
4.7 Čas, obsah a místo, cena a trvání poskytování Konzultace budou vždy dohodnuty před uzavřením Objednávky. Pokud není stanoveno odlišně, je délka jedné Konzultace 60 minut.
4.8. Vyhrazujeme si právo zrušit konkrétní Konzultaci z provozních důvodů na naší straně, přičemž v takovém případě Vám vrátíme uhrazenou cenu Konzultace v plné výši.
5. Specifikace Služeb a odpovědnost
5.1 Služby nejsou zdravotními službami, ani psychoterapeutickými, psychologickými či psychiatrickými službami. Služby nejsou určeny k tomu, aby nahrazovaly odbornou lékařskou pomoc nebo diagnostikovaly, léčily či zvládaly jakoukoli duševní nemoc nebo zdravotní stav.
5.2 Služby současně nejsou určeny pro řešení krizových stavů či akutního ohrožení zdraví. V takovém případě ihned kontaktujte Linku první psychické pomoci na telefonním čísle 116 123 nebo tísňovou linku na telefonním čísle 112.
5.3 Využívání Služeb je dobrovolné a nepřebíráme odpovědnost za Váš zdravotní stav, ani za Vaše jednání před či po poskytování Služeb.
5.4 Pokud v průběhu poskytování Služeb zjistíme, že na základě našeho či Mentorova vědomí a poskytnutých informací měli vyhledat odbornou pomoc (např. případy sebepoškozování, domácího násilí nebo jiného protiprávního jednání apod.), jste povinni toto doporučení důrazně zvážit.
5.5 V případě, že se během poskytování Služeb doznáte ke spáchání trestného činu nebo k plánování jeho spáchání, můžeme po vyhodnocení situace oznámit podezření na trestnou činnost orgánům činným v trestním řízení, a to s ohledem na naši povinnost oznámit a překazit spáchání vybraných trestných činů.
6. Vaše povinnosti
6.1 Zavazujete se poskytovat nám potřebnou součinnost při poskytování Služeb. Nejsme v prodlení s plněním své smluvní povinnosti v případě, kdy nám takovou součinnost neposkytnete.
6.2 Nejste oprávněni bez našeho souhlasu žádným způsobem postoupit nebo jinak převést Vaše práva ze Smlouvy ani Smlouvu jakékoli třetí osobě, a to včetně možnosti přechodu Smlouvy na Vaše právní nástupce.
7. Ochrana údajů
7.1 Zpracování jakýchkoli Vámi poskytnutých údajů se řídí Zásadami ochrany údajů Minerva 21.
7.2 Budeme udržovat mlčenlivost o všech skutečnostech sdělených Vámi v průběhu poskytování Služeb. K ochraně sdělených údajů je zavázán také Mentor, a to na základě smlouvy mezi námi a Mentorem.
7.3 Bez ohledu na výše uvedené je Mentor oprávněn sdílet informace o poskytování Služeb s námi a dalšími Mentory, a to za účelem kontroly kvality, rozvoje poskytovaných Služeb, zajištění kontinuity jejich poskytování a možnému rozšíření naší pomoci pro Vás v rámci našich dalších projektů.
8. Platební a cenové podmínky
8.1 Cena za poskytování Služeb je stanovena na základě naší dohody před uzavřením Objednávky; pokud není stanoveno odlišně, použijí se ceny Služeb podle Ceníku. Ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků.
8.2 Cenu Služeb lze uhradit platebními kartami pro provádění bezhotovostních plateb, případně jinými aktuálně nabízenými způsoby. V případě platby prostřednictvím platební brány budete postupovat podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb. V případě bezhotovostní platby je Váš závazek uhradit cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní účet. Nebudeme od Vás požadovat předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada ceny před poskytnutím Služeb není zálohou.
8.3 V případě Vašeho prodlení s úhradou jakékoliv dlužné částky za poskytnuté Služby máme nárok na zákonný úrok z prodlení.
9. Vybrané informace před uzavřením Smlouvy
9.1 Výslovně požadujete a souhlasíte s tím, že Smlouva a Objednávka nabydou účinnosti a my Vám začneme poskytovat Služby před uplynutím obecné lhůty pro odstoupení od smlouvy. S ohledem na výše uvedené můžete, pokud jste v postavení spotřebitele, od Smlouvy či Objednávky odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření pouze v rozsahu Služeb, které nebyly poskytnuty před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, nebo v případě jejich částečného poskytnutí nemáte právo na vrácení poměrné části sjednané ceny za již poskytnuté plnění, to vše v souladu s odst. 4.5 těchto Podmínek.
9.2 Pokud Vám při odstoupení vznikne nárok na vrácení ceny Služeb či její části, vrátíme Vám příslušnou částku do 14 dní od doručení Vašeho odstoupení.
9.3 Pro odstoupení můžete využít poskytnutý formulář pro odstoupení, který je přílohou č. 1 těchto Podmínek.
9.4 V souvislosti s poskytnutím Služeb nepožadujeme úhradu zálohy ani jinou obdobnou platbu, pokud není dohodnuto odlišně.
9.5 Pokud Smlouva či Objednávka nestanoví odlišně, nejsou hrazeny žádné náklady na dodání.
9.6 Smlouva a Objednávka se uzavírají v českém jazyce a jsou námi vedeny ve formě elektronického záznamu pro naše interní účely. Přístup k nim tedy není možný.
9.7 Veškeré údaje před uzavřením smlouvy, vystavení potvrzení o uzavření smlouvy a vydání potvrzení o souhlasu se zahájením plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy mohou být poskytovány a realizovány v elektronické podobě.
9.8 Při poskytování Služeb jednáme v souladu s platnými právními předpisy a Zásadami ochrany údajů Minerva 21. Ve vztahu k Vám však nejsme vázáni žádným kodexem chování.
9.9 Budeme se snažit vyřešit veškeré spory vzniklé na základě těchto Podmínek nebo v souvislosti s nimi smírnou cestou. V případě nesouhlasu se způsobem vyřízení reklamace máte právo obrátit se na příslušný smírčí orgán v místě Vašeho bydliště nebo obvyklého bydliště nebo žádosti. Smírčím orgánem v České republice je odbor mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci, adresa: Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, webové stránky: adr.coi.cz. Můžete rovněž využít platformu EU pro řešení sporů online – platformu pro řešení sporů vyplývajících ze smluv uzavřených on-line, adresa webových stránek: www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Zároveň jste oprávněni obrátit se se svou stížností na výše uvedenou Českou obchodní inspekci, a to jako na orgán vykonávající dohled nad naší činností.
10. Speciální ustanovení pro uzavírání smlouvy prostředky komunikace na dálku
10.1 Za použití komunikačních prostředků na dálku, zejména prostřednictvím webových stránek a telefonu, jejichž prostřednictvím s námi komunikujete a uzavíráte Smlouvu a Objednávku, Vám nevznikají žádné náklady. Zároveň Vám nebudeme účtovat žádné poplatky za telefonickou komunikaci s námi nebo komunikaci přes internet. Stále však budete platit standardní sazby za použití komunikačních prostředků svému poskytovateli těchto telekomunikačních služeb.
10.2 V případě uzavírání Smlouvy či Objednávky prostřednictvím webových stránek můžete zadané údaje zkontrolovat, měnit a opravovat. K odeslání poptávky dojde až v případě kliknutí na tlačítko „Objednat se závazkem k platbě“.
10.3 V případě uzavírání Smlouvy či Objednávky prostřednictvím webových stránek Vám budou potvrzení o uzavření smlouvy, včetně těchto Podmínek, a informace o Vašem souhlasu se zahájením plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy zaslány elektronickými prostředky po uzavření smlouvy.
11. Práva z vad
11.1 Veškeré stížnosti týkající se neposkytování nebo nesprávného poskytování Služeb z naší strany by měly být zasílány na adresu našeho sídla nebo na kontaktní údaje uvedené v odst. 1.2 těchto Podmínek.
11.2. Doporučuje se přiložit ke stížnosti dokumenty, které ji odůvodňují a mohou být užitečné při jejím přezkoumání. Poskytneme Vám písemné potvrzení o přijetí reklamace, včetně data uplatnění reklamace, čísla reklamace, rozsahu reklamace a Vámi požadovaného způsobu vyřízení reklamace (přiměřená sleva z ceny Služeb či opakované poskytnutí Služeb).
11.3 Veškeré stížnosti týkající se poskytování Služeb posoudíme do 14 dnů od jejich obdržení. O rozhodnutí o reklamaci budete informováni písemně s podrobným odůvodněním na adresu uvedenou v reklamaci. Součástí tohoto rozhodnutí bude potvrzení o datu vyřízení reklamace, datu a způsobu vyřízení reklamace, a je-li reklamace uznána, potvrzení o případném odstranění vad a době trvání odstranění vad. Nebude-li reklamace vyřešena do 30 dnů od obdržení reklamace, můžete od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
12. Závěrečná ustanovení
12.1 Jakékoli odkazy na Smlouvu či Objednávku zahrnují také její přílohy, včetně těchto Podmínek, pokud z kontextu nevyplývá, že tyto míří pouze na tělo Smlouvy.
12.2 Změny Smlouvy či Objednávky jsou možné pouze písemnými oboustranně podepsanými dodatky nebo výměnou projevů vůle přes e-mail, pokud není stanoveno jinak.
12.3 Veškeré záležitosti neupravené těmito Podmínkami se řídí Občanským zákoníkem, a jste-li spotřebitelem, také ustanoveními českého zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
12.4 Pokud nějaké ustanovení Smlouvy bude prohlášeno soudem či jiným orgánem za neplatné nebo nevymahatelné, zůstane zbytek Smlouvy v plné platnosti a účinnosti a nebude v žádném ohledu ovlivněn, narušen nebo shledán neplatným. Smluvní strany se zavazují, že neplatné či nevymahatelné ustanovení nahradí jiným smluvním ujednáním, které bude platné a vymahatelné a které bude odpovídat jejich projevu vůle učiněného Smlouvou.
12.5 Jsme oprávněni jednostranně měnit a doplňovat Podmínky a Ceník. Změna Podmínek či Ceníku je účinná ode dne účinnosti jejich nové verze. Na Objednávku se vždy použijí Podmínky a Ceník účinné ke dni uzavření Objednávky.
Příloha č. 1: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od Smlouvy)
Adresát: Spolek MINERVA 21, IČO: 04315171, se sídlem: Vlastislavova 152/4, Nusle, 140 00 Praha 4.
Oznamuji/oznamujeme (*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o poskytnutí těchto služeb (*)
Datum objednání (*)/datum poskytnutí (*)
Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů
Adresa spotřebitele/spotřebitelů
Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
Datum
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.